There was an error in this gadget
Enjoy Yr Life.... TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNG BLOG SAYA :)......

Tuesday, September 6, 2011

eeeuuuwww...

hola....ooowhhhhh...lama gak aq tak update blog aq nih.....hehe...maklumlah.... orang BUSY memanjang..... nak menulis pun jarang....
 hari ini....dew la masa sikit untuk aq menulis lam blog aq yang tercinta ni...hehe :)....cerita hari ini..... aq pergi ke sekolah dan akan berada di sekolah selama SEMINGGU untuk menjalani Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS)...... al-maklum lah,..... bakal cikgu.... PBS ni salah satu kewajipan kepada mereka yang bakal bergelar CIKGU...huhu.....

        kalau korang nak tahu.....bukan senang untuk menjaga budak2 yang dalam lingkungan umur 7-9 tahun..... kalau mentaliti tak kuat....leh jadi giler kot..hehe.... semalam aq masuk kelas murid darjah dua..... ya Allah....nakal sungguh.... berlari sana...berlari sini.... nak kata main kejar2 tak jugak.... tak reti duduk diam.... aq yang terlalu baik hati ini...hanya mampu tersenyum melihat telatah mereka...dan teringat lak zaman kanak-kanak aq yang lepas..... lawak dan comel jer :) hehe....

semasa berada dalam kelas...... aq buat satu aktiviti untuk menarik perhatian murid2 ni..... aq buat aktiviti nyanyian.....  wooooooo..... respon budak2 ni sangat memberangsangkan.... semangat sungguh dak2 nih... sampai semua datang kearah aq yang berdiri sorang2 kat hadapan kelas ni menyanyi nga aq sekali...... aq pun hanya mampu tersenyum...comelll jer.... hehe....

hari ni pula....aq g wat pemerhatian terhadap Mentor aq..... tengok macam mana cara mengajar.... memberi penerangan kepada murid2 dalam kelas... aq suka cara mentor aq mengajar...sangat menarik.... kerana penerangannya yang sangat detail dan murid faham apa yang dia sampaikan..... bila aq tengok cara cikgu tuh....aq tanya pada diri sendiri...layakkah aq jadi cikgu ni????hehehe woooo....rasanya aq masih belum layak lagi.... tapi xpe.... melalui PBS inilah.... aq perlu mengambil kesempatan untuk belajar teknik2 untuk mengajar dengan lebih berkesan lagi....insya Allah..... mudah-mudahan aq berjaya menjadi guru yang berkualiti pada masa akan datang....amin :)