There was an error in this gadget
Enjoy Yr Life.... TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNG BLOG SAYA :)......

Sunday, August 14, 2011

saja-saja :)

Apa yg akan kita buat kalau cinta pada seseorang???

Pada aq....apabila kita menyintai seseorang, 
1. kita akan selalu mendoakan dia walaupun dia tiada disisi.....
2. kita selalu menatap gambar wajah si dia....
3. selalu berangan2 / xsedar diri / angau
4. kita akan selalu hendak mendampingi dirinya/ bersama dengannya disaat dia senang mahupun di saat dia susah....
5. kita akan selalu ucapkan ' I LOVE YOU" pada dia......
6. kita akan selalu memberikan hadiah kepada si dia....
7. bila dia tiada disisi kita akan selalu merindui dirinya...
8. kita akan menjadi seorang yg terlalu mengambil berat / selalu risaukan keselamatan si dia apabila si dia tiada di sisi....

itu adalah cara aq apabila aq mencintai seseorang........

Namun..... dalam percintaan..... pasti ada suka dan duka.... apabila kita berpisah kerana dipermainkan...... KITA janganlah terlalu sedih sehingga boleh memudaratkan diri..... kita perlu muhasabahkan diri.... mungkin ada hikmah disebalik apa yg berlaku.... dan mungkin juga Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, oleh itu, kita harus mengerti bagaimana untuk berterima kasih atas kurnia tersebut.

Aq tahu dan aq menggerti macam mana sakitnya rasa apabila kita mencintai seseorang yang tidak mencintai kita.... namun....apa daya kita... kerana cinta tidak boleh dipaksa......

kata orang..... cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat. kerana cinta telah menguasai kita.....

Tidak salah kalau kita jatuh cinta pada seseorang...... kerana cinta itu adalah fitrah insani.... setiap manusia memiliki perasaan sayang dalam diri mereka.... 
tapi.....errmmmm memang bercinta itu mudah, untuk dicintai pun juga mudah...... tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itu adalah sukar.... kalau nak bercinta itu...pandai-pandailah... janganlah sampai melukakan diri sendiri :)
    
Untuk peringatan kepada mereka yang bercinta/xpernah bercinta/pernah bercinta....                                           
 Janganlah kita simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kita terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya...... tu jelah.... salam ^_^

Friday, August 12, 2011

kenangan tinggal kenangan,,,,

Cerita dari zaman sekolah...... aq seorang yang sangat ego dan ceria..... nakal tak reti duduk diam..... aq selalu jadikan kawan2 aq sebagai bahan untuk bergurau...sampai ada yang menangis la bila aq jadikn dia bahan....hahahah jahat giler lah...ehehe... tapi kadang-kadang aq pulak yang terkena, aq lak yang dijadikan bahan untuk bergurau didalam kelas. kalau dalam kelas dew 30org.... 1 lawan 30?? mesti lah 1 tu kalahkn?? so yang 1 tu aq lah orang nye hehehe :) rindu sangat2 masa zaman sekolah....

Soal cinta pulak..... aq tak pernah kenal apa itu cinta sejak dari zaman sekolah.... kalau nak katakan aq ni takde perasaan kat perempuan, xdelah sampai macam tuh...tipu lah kalau aq xde perasaan kat perempuan langsung sebab aq ni pun manusia biasa..... sifat semulajadi minat pada perempuan tu tentu ada..... kalau takde tuh kira songsang dan xnormal lah heehehehe..... aq minat pada perempuan xdelah sampai nak KAPEL2.... berchenta sepenuh hati..... aq cuma berkawan jer.... sebab aq selalu ingat pesanan mak..... "pergi sekolah belajar.... jangan nak berCHENTA2!!" hehe..anak mak la kata kn...:P

Itu masa zaman sekolah.... tapi bila da abes skolah aq sambung belajar lak kt IPTA... aq mula teringin nak berCHENTA ni..... adoi.... sekali bertentang mata jer nga dak pmpuan tu aq terus jatuh cinta.... lemah giler aq ni...... so aq mula berKAPEL2 ni.... ni lah 1st time aq mula berkapel...... eermmmm kalau da masuk alam percintaan ni mesti ada suka dan duka..... yang sukanya bila kapel2 ni henset tak penah terlepas daripada tangan.... mesej selalu masuk....kira xbosan la...seronok sangat :) itu yang sukanya.... tapi yang dukanya camne lak??? ermmm yang duka xnak lah cerita.... hehee :) aq ni jenis yang mudah percayakan orang dan mudah timbul rasa sayang pada orang.... aq gak seorang yang sangat2 setia..... bila aq sayang orang... aq sanggup buat apa jer tuk orang tu tanpa pikirkan pasal aq.... bila aq sayang orang.... aq selalu risaukan dan rindukan orang tuh..... itulah aq.....aq yang terlalu sayangkan cinta.... tapi bila berlaku kedukaan pada diri... terasa menyesal lak bercinta dan berkapel ni..... ermmmmm.....

   Dahulunya masa zaman skolah... bertahun2 aq single...... dan kini  aq kembil single balik hehehe..... dah setahun lebih kot aq single..... aq xmenyesal bila aq kembali single....malah aq bersyukur sangat2 kerana dapat menjauhkan diri daripada terus terjebak dengan maksiat..... kalau nak bercinta pun biarlah aq bercinta dengan keluarga aq jelah hehehehe..... :) kalau dalam kelas.... bialah aq bercinta dengan pensil, pen, pembaris, pemadam, kertas kajang, laptop....................... kerana mereka xpernah melukakan aq.... mereka setia pada aq.... kalau nak mencari yang setia dan jujur seperti mereka dalam dunia ni.... sangat2 sukar..... kalaulah aq dapat putarkan balik masa silam aq....... aq nak buang kenangan masa cinta/ kapel2 aq tuh..... tapi apakan daya....aq xmampu... yang belalu biakan ia berlalu..... kenangan tinggallah kenangan.....

^_^

Saturday, August 6, 2011

Selamat menyambut ramdhan :)

    • SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK. 
      SEMOGA SELAMAT MENJALANKAN IBADAT PUASA &
       MENDAPAT KEBERKATAN DARI-NYA......

      JANGAN CURI2 ..... JANGAN KEJA ..... JANGAN BUAT ...... JANGAN ASIK ...... JANGAN ASIK BANYAK2 LA BERSABAR......

      MESTILAH SENTIASA
       .........


      BYE2..........
      SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASAAAAAAAAA.

Friday, August 5, 2011

hapuskan memori cinta duka!!!

Setelah sekian lama memori terindahku bersama sidia yang ku simpan lam laptop aq....akhirnya berjaya jugak aq memberanikan diri menghapuskan semuanya tuh masuk lam recycle bin....hehehe..... pada mulanya agak sukar untuk aq melakukan sedemikian....namun dengan skongan dan dorongan kawan2..... aq menjadi lebih berani....huhu..... takpe lah.... kalau aq simpan or buang segala kenangan ngan sidia....bukannya sidia tuh nak peduli pun...huhu.... kadang2 pernah gak aq terfikir....mungkin inilah caranya untuk aq melupakan sidia tuh..... eermmmmm boleh jadi gak....sebab dah hampir seminggu aq deletekan semua memori bersama sidia tu.... aq macam da lupa macam mana rupa paras sidia tu..... mungkin ini adalah petanda yang baik....... moga2 aq akan terus melupakan sidia dan segala keperitan yang aq rasai....... bukan  aq taknak cari pengganti..... tapi sebenarnya apabila aq mencari pengganti demi untuk melupakan sidia, akan lebih menambahkan lagi masalah dalam hidupku...hehe...so baik aq single dan tambahkan lagi kenalan baru......hehe... dah..dah chow dulu salam :)


Thursday, August 4, 2011

lagi koleksi karyaku ^_^

         Assalamualaikum..... haha... dalam beberapa bulan ni....ni lah antara hasil karya yang dapat aq hasilkan ^_^..... kadang2 susah gak nak luangkan masa untuk menghasilkan karya2 terbaru.......

lukisan pertama ni aq tak ingat bila tarikhnya.....  tema binatang iaitu kuda zebra.... media yang digunakan ialah pen...... habis gak dakwat pen aq...tp tak kisah lah....yang penting aq puas!!!hehehe

ini pulak lukisan dinosaur..... aq cuma menggunakan media pensil..... agak comot sedikit....tapi aq paling suka dengan lukisan ni.... sebab sangat simple dan menarik...(bagi aq lah hehe)....

ni pun aq lukis dengan menggunakan pensil...... ni ala2 potret la...tapi tak tahu la jadi ke tak ni hehe :).... potret ni imej pasangan yang hangat berchenta...hehe.... lukisan ni pun agak comot sedikit... sebab pelukis potret ini sendiri pun comot orangnya ^_^







ok....yang ni sama sahaja dengan potret diatas.... cuma aq masukkan warna dengan menggunakan softpastel..... hehe macam tak jadi jer kn kn kn :)










eheemmm...hehe yang ni pulak aq baru sahaja mencuba melukis dalam komputer melalui software artrage dengan bantuan tablet kanvus.... menarik dan mudah.... seronok sangat apabila dapat menghasilkan karya ni ^_^











   Setakat ini jer antara karya yang sempat aq hasilkan..... insya Allah kalau ada masa terluang akan aq tambahkan lagi koleksi karya2 aq ni pada masa akan datang.... daaaa..... :)

Tuesday, August 2, 2011

aku = buta????

        Adakah aq ini buta??? buta dalam alam percintaan??? persoalan ini sering bermain di dalam fikiran..... tapi aq masih tidak tahu apa jawapannya.... aq bercinta dengan bayangan bekas kekasih aq, sedangkan ada ramai lagi bayangan wanita dihadapan aq..... aq setia pada orang yang tidak pernah pedulikan aq, sedangkan ada  lagi yang mahu mengambil berat tetang diriku..... aq masih menunggu pada yang tak sudi, sedangkan ada yang sudi menjemputku....

Adakah aq ini buta??? aq hanya nampak pada yang satu... orang disekeliling aq tak perasan..... macam mana aq nak atasi masalah buta aq ini???? ohh...... Tuhan.... celikkan lah mataku....aq tidak sanggup untuk terus hidup di alam percintaan yang gelap gelita..... sinari aq dengar nur hidayah MU agar aq berjaya mencari jalan keluar dalam masalah ini....amin...