There was an error in this gadget
Enjoy Yr Life.... TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNG BLOG SAYA :)......

Wednesday, June 15, 2011

Pernahkah Kita Melukai Orang???

Assalamualaikum....

Pernahkah kita terfikir yg kita pernah menyakiti org lain?? tipu la kalau tak pernah.... mesti pernah punya... sebab biasa la manusia ni tidak lari daripada membuat kesilapan..... tp bila kita melukai seseorang itu... adakah kita segera meminta maaf kepadanya??? jarang sekali.... seharusnya kita perlu segera meminta maaf jika kita menyakiti orang supaya dapat mengeratkn kembali persahabatan kita.... 

Apabila dalam persahabatan..... kita tidak tahu cara mereka dari segi bersosial..... mungkin kawan-kawan kita datang dari pelbagai tempat yang berbeza.... kadang-kadang ada yang tak boleh terima gurauan kita dan ada juga yang boleh terima..... so, maknanya.. kita kena pandai bergurau....

Aku ni jenis yang suka bergurau.... sehari bila aku tak bergurau aku akan rasa pelik dan sunyi....... kawan-kawan lama aku yg dekat kampung semuanya dah kenal dengan aku..... so, diorang boleh la terima dengan gurauan aku........ tapi itu bila ditempat aku.... tempat dimana aku membesar dan mengenal dunia..... tapi macam mana bila diluar??? bila ditempat orang??? adakah orang disana akan menerima cara gurauan aku ni??? errrmmmmmm.......... susah nak cakap.... kadang-kadang bila aku ditempat orang aku terpaksa menyakitkan diri sendiri untuk kebahagian orang2 kat sini..... aku susah nak bergurau senda kat tempat aku sambung belajar ni..... aku rasa sunyi.... jadi disebabkn tu aku tak sabar je nak balik kampung bila hujung minggu.... untuk lepaskn tension dengan kawan2 lama yang lebih memahami aku.....


Ramai sangat orang yang pernah aku sakiti hatinya..... macam mak dan ayah,... adik beradik.... kawan2 dan juga Girlfriend... aku sayangkan keluarga aku..... kepada mak ayah, abang, kakak dan adik... hamba minta maaf sangat2 yer...kira 0-0 la yer hhehee......
Nak cerita pasal GF......errrmmmmm dulu pernah ada lah.... tapi sekarang aku bergerak solo haha.... so kira nak cerita pasal ex-GF la...hikhik..... woooooo,,... rasa-rasanya, orang yang paling banyak aku sakitikan hatinya adalah ex-gf aku tu...... kesian kat dia..... errmmmmm awk2 saya mintak maaf yer dari hujung rambut hingga hujung kaki..... dan saya doakn awak bahagia selalu :)

Aku nasihatkan la... apabila kita telah menyakitkan hati seseorang tu cepat2 lah pergi minta maaf....... kalau tak ermmmmmm tak hidup tenang la jawabnyer.... asyik duk terpikir dengan kesilapan kita tu.... kan menyusahkan jer gitu??? so baik pergi minta maaf cepat :)

kepada mereka yang mengenali diri ini........ aku ingin meminta maaf diatas segala salah silap diri ini yang lemah dan hina ini..... moga-moga anda semua dapat menerima dan memaafkan aku..... sedangkan Tuhan mengampuni hamba-hambanya....ini kan pula kita sebagai manusia....:)

senyum sokmo.... salam :)

No comments:

Post a Comment