There was an error in this gadget
Enjoy Yr Life.... TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNG BLOG SAYA :)......

Monday, June 27, 2011

Tak tahu nak bagi tajuk apa...huhu ^_^

Assalamualaikum......

hari ini 27/6/2011....... aq tak tahu kenapa tiba2 aq rasa teringin sangat nak melukis poster wajah seorang perempuan yang bertudung cantik manis ni....... walaupun wajah yg dilukiskan tidak seiras dengan yang realiti punya.... namun lukisan ini tetap dihasilkan bercirikan rupa paras si dia.....

wanita ini.............adalah wanita pertama yg berjaya menambat hatiku....... wanita pertama yg berjaya menjatuhkn egoku...... wanita pertama yg aq cintai sepenuh hati....dan juga wanita pertama yg paling bermakna dalam hidup ku.......

namun persoalannya...... adakah aq layak memiliki dirinya????...... dia umpama bidadari dari syurga....aq cuma insan biasa yg menagih cinta darinya....... percintaanku diuji dengan pelbagai cubaan dan dugaan.......... aq gagal mempertahankan cinta suci aq ni daripada terus subur sehingga ke akhir hayat.......... kesedihan dalam hati, tak ada siapa pun peduli....... aq sayangkan bidadariku dengan seikhlas hatiku.......... tapi apakn daya..... aq tidak mampu menghalang takdir yang telah ditetapkan oleh Tuhan...... aq manusia yang hanya mmpu merancang....ttpi tuhan yang menentukan.......

tapi....kenapa aq tidak dpt selamatkan cinta aq ni daripada dihanyutkan oleh ombak yang deras???? salahkah diriku kerana  mmpunyai perasaan cinta????? kenapa??? kenapa??? mungkin aq terlalu lemah untuk semua ini...... dan akibatnya.....cinta aq terkorban akhirnya.......

aq manusia biasa.....aq perlukan cinta....... aq tdk boleh hidup bersendirian sampai bila2..... aq perlukan kasih syg seorang insan yang bergelar wanita......

wahai bidadariku..... mengapakah kau pergi dari hidupku.....kau pergi disaat aq memerlukan mu...... belum sempat aq curahkan rasa cinta dan kasihku......kau telah pergi...kau pergi dan takkan kembali.....

wahai bidadariku.....seandainya kau sendirian........aq disini sentiasa menanti dirimu...... tetap menanti selagi diri ini masih bernafas....... namun.... andainya aq pergi dulu....... kau kenangi la sejarah cinta kita dulu.........dan kau simpankan la cintaku didalam dadamu... padaku..... kau teristimewa...... dan namamu terpahat dihatiku.....kau lah kekasihku..........

sob...sob,,,sob,....

Wednesday, June 22, 2011

adooiii.... ^_^"

hai....salam...

Aq baru shj start kuliah selepas 3minggu bercuti...... sebelum start semester baru..... aq risau sangat.... sebab takut kalau dapat result yang teruk..... tapi alhamdulillah.... aq berjaya dapat rsult yang baik walaupun tak dapat 4flat...hehe.... syukur sangat....

Disini aq nak cerita la sikit pasal perjalanan kehidupan aq sejak pulang  ke kampus hampir seminggu yang lepas setelah soronok bercuti......:)

1st day hari ahad aq blik la macam biasa pukul 12.30 bertolak daripada rumah......dengan menaiki motor honda EX5 kesayangan...hehe....
lepas tu....selesai pengurusan asrama..... aq nak pulangkan kunci bilik stor dekat pejabat.... tapi tanpa diduga.... ya Allah....aq terserempak dgn perempuan yang pernah aq sayang dulu..... mungkin dia nak wat urusan asrama disitu..... woooooo aq terkejut gak.... lantas lidah ku kelu...tak tahu nak buat apa.......hehe
 aq pun buat2 la macam tak nampak.... ermmmm mungkin orang cakap aq ni sombong..... tapi nak buat macam mana.... situasi hari tu teramat sukar bagi diriku....huhu.... aq pun tak sangka lak dia orang yang pertama aq jmpa dikampus tu....ya Allah.... adoiiii......huhu^_^"

hari seterusnya..... masuk kelas.... dapat la jadual untuk semester baru ni..... woooooo lagi gempak.... dengan pengurusan jadual kelas yang agak banyak dan memenatkan.... dengan tambahan subjek yang aq tak berapa suka....huhuhu...tapi takpe la...ilmu punya pasal aq sanggup terima... :)

lepas tu dew la sorang lec ni..... cakap pasal rslt ktorang...... aq tak kisah la dia nak perli ke kata rslt ktorang ni teruk2...( untuk subjek lec tu jela) tp yang paling aq tak berkenan....siap dew bawak salinan kertas jawapan esei yang rendah markahnya....pastu lec tu pun bacakan esei dak tuh.... wooooo memang aq tak berkenan dengan pew yang lec tu buat.... tp nak buat macam mana...aq ni cuma pelajar je....so... kena la ikutkn jer... ermmm

hari ni pulak tiba2 aq dikejutkan untuk hadirkan diri membuat latihan ( main caklempong) di studio.... kata pengurus kumpulan aq tu " kita kena buat show esok pukul 2.30 ptg.... kita main 2 lagu yer " adoooiii.... aq da la tak berapa ingat lagu2 ni....tpi nasib baik la cuma 2 lagu jer yang nak dimainkan..... nak taknak kena la semangat untuk jaga nama baik kumpulan muzik aq tuh...hehe.... insya Allah.. moga2 persembahan aq esok berjalan dengan lancar dan jayanya...amin....


hampir seminggu aq berada di tempat aq sambung belajar ni..... macam2 perkara berlaku....ada yang pelik... mengejutkan dan macam2 lagi la...... cuma kita shaja yang perlu bersedia sepanjang masa untuk menghadapi segala perkara, masalah dan ujian yang bakal kita hadapi sepanjang menjalani kehidupan ni.... moga2 kita akan berjaya......

Wednesday, June 15, 2011

Pernahkah Kita Melukai Orang???

Assalamualaikum....

Pernahkah kita terfikir yg kita pernah menyakiti org lain?? tipu la kalau tak pernah.... mesti pernah punya... sebab biasa la manusia ni tidak lari daripada membuat kesilapan..... tp bila kita melukai seseorang itu... adakah kita segera meminta maaf kepadanya??? jarang sekali.... seharusnya kita perlu segera meminta maaf jika kita menyakiti orang supaya dapat mengeratkn kembali persahabatan kita.... 

Apabila dalam persahabatan..... kita tidak tahu cara mereka dari segi bersosial..... mungkin kawan-kawan kita datang dari pelbagai tempat yang berbeza.... kadang-kadang ada yang tak boleh terima gurauan kita dan ada juga yang boleh terima..... so, maknanya.. kita kena pandai bergurau....

Aku ni jenis yang suka bergurau.... sehari bila aku tak bergurau aku akan rasa pelik dan sunyi....... kawan-kawan lama aku yg dekat kampung semuanya dah kenal dengan aku..... so, diorang boleh la terima dengan gurauan aku........ tapi itu bila ditempat aku.... tempat dimana aku membesar dan mengenal dunia..... tapi macam mana bila diluar??? bila ditempat orang??? adakah orang disana akan menerima cara gurauan aku ni??? errrmmmmmm.......... susah nak cakap.... kadang-kadang bila aku ditempat orang aku terpaksa menyakitkan diri sendiri untuk kebahagian orang2 kat sini..... aku susah nak bergurau senda kat tempat aku sambung belajar ni..... aku rasa sunyi.... jadi disebabkn tu aku tak sabar je nak balik kampung bila hujung minggu.... untuk lepaskn tension dengan kawan2 lama yang lebih memahami aku.....


Ramai sangat orang yang pernah aku sakiti hatinya..... macam mak dan ayah,... adik beradik.... kawan2 dan juga Girlfriend... aku sayangkan keluarga aku..... kepada mak ayah, abang, kakak dan adik... hamba minta maaf sangat2 yer...kira 0-0 la yer hhehee......
Nak cerita pasal GF......errrmmmmm dulu pernah ada lah.... tapi sekarang aku bergerak solo haha.... so kira nak cerita pasal ex-GF la...hikhik..... woooooo,,... rasa-rasanya, orang yang paling banyak aku sakitikan hatinya adalah ex-gf aku tu...... kesian kat dia..... errmmmmm awk2 saya mintak maaf yer dari hujung rambut hingga hujung kaki..... dan saya doakn awak bahagia selalu :)

Aku nasihatkan la... apabila kita telah menyakitkan hati seseorang tu cepat2 lah pergi minta maaf....... kalau tak ermmmmmm tak hidup tenang la jawabnyer.... asyik duk terpikir dengan kesilapan kita tu.... kan menyusahkan jer gitu??? so baik pergi minta maaf cepat :)

kepada mereka yang mengenali diri ini........ aku ingin meminta maaf diatas segala salah silap diri ini yang lemah dan hina ini..... moga-moga anda semua dapat menerima dan memaafkan aku..... sedangkan Tuhan mengampuni hamba-hambanya....ini kan pula kita sebagai manusia....:)

senyum sokmo.... salam :)

Wednesday, June 1, 2011

kenangan Raya tahun 2010

meria betul bila bersama keluarga :D

KU INGIN KAMU

Ku Ingin Kamu - Romance

Demi semua yang aku jalani bersamamu
Kuingin kau jadi milikku
Kuingin kau disampingku

Tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dalam hatiku

ref:
Kuingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani…

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Back to ref

Di setiap arung gerak
Tersimpan di hati kecilku
Bahwa dirimu terindah untukku

Back to ref

ref2:

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernapas
Selama Tuhan masih mengijinkan
Kuingin selalu menjagamu

Back to ref2 [3x]

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernapas

need you
   suke sgt dgn lagu ni ^__^    bler dengar lagu ni.... aq asyik terigatkn ex-GF aq..... ermmmm bahagia sgt bler nga diew..... tp nak buat mcm mne... kita hanya mmpu merancang...tp tuhan yang menentukan semuanya...   mungkin xde jodoh huhuh... hidup mesti dteruskan.. walaupun berstatus single...tp smpy biler nk single tu???? haha...entah la... ^_^ slmt menikmati lagu ni.....da.........