There was an error in this gadget
Enjoy Yr Life.... TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNG BLOG SAYA :)......

Saturday, December 31, 2011

Selamat Tahun Baru 2012

Assalamualaikum.....

Di sini aq ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru kepada kawan2 semua...  kita ucapkan selamat tinggal pada 2011 dan ucapkan selamat datang pada 2012.... semoga pada tahun 2012 akan membuatkan kita menjadi lebih baik lagi daripada tahun yang lepas.... segala yang buruk kita tinggalkan..... dan segala kebaikan kita kekalkan....

nak cerita pasal azam baru..... azam tahun 2011, aq nak dapat kan seorang awek..... tapi tak tercapai pun jugak...hehehe.... takpe la...aq pun malas da nak pikir pasal awek2 ni..hehe..... so azam aq pada tahun baru ni adalah..... nak belajar lebih mendalam lagi mengenai prisian untuk design2 ni..... so bila aq da mahir pada tahun 2012 ni gak aq akan mula membuat bisness dengan lebih serious ......harap2 tercapai la hendaknya....hehe amin,..

sekali lagi aq nak ucapkan ....SELAMAT TAHUN BARU 2012! tata 2011..... okey tu je daaaa......

Friday, December 30, 2011

fesbuk malaysia

assalamualaikum...

hari ni aq sje nak promote kat korang semua... jom kita join fasbuk malaysia ni....syes best!!hehe iaitu "onemalaysia community site"

http://onemalaysian.org/

so korang semua dijemput la untuk daftarkan diri dalam laman web sosial malaysia yang ala2 fesbuk ni... lepas tu jangan lupa add aq taw!! hamzi esahal..hehe tu je...daaaaa....


Thursday, December 29, 2011

apa yg aku buat...

Assalamualaikum....

hari ni saja nak bercerita tentang apa yang aq buat hari ni.... aktiviti hari ni leh membuatkan badan aq sihat dan kuat kalau buat hari2...hehehe... aktiviti nya adalah.... mengemas, membersih dan membasuh rumah :)




Ayah aq ada satu rumah di seremban 2 (Apartment Garden Avenue) yang kosong dan telah lama ditinggalkan..... dulu ada la seorang ibu tunggal yang menyewa kat rumah tu.... penyewa yang paling susah nak bayar duit sewa.... dia ingat duduk kat rumah tu free je kot... bayar la kan!! huh! last sekali penyewa tu lari.... duit sewa langsung tak bayar... perabot kat rumah tu pun habis dia bawak lari...... rasa geram lak bila orang buat camtu dekat mak nga ayah aq...kalau aq jumpe la orang tu...nak je aq SENGAT sama dia!!! huh!!! tapi nak buat macam mana...benda da berlaku.... yang kesiannya ayah aku la....terpaksa repair balik rumah tu.... bayar bil2 air dan api yang tertunggak yang tak penah dibayar pun oleh penyewa tu... hmmmmm... sabor jela....

so... rumah pun da bersih, kemas..... kalau korang nak mencari rumah untuk disewa di area seremban 2... boleh la hubungi aq yer.... tu je...daaa :)
ayah sedang membasuh lantai
ayah sedang menyapu sampah





selesai mengemas
selesai mengemas

Tuesday, December 27, 2011

cuti nak abes :(

Assalamualaikum......
Pejam celik, pejam celik... tinggal berapa hari je lagi nak mula semester baru... bila da start sem baru...kena la bersiap sedia untuk hadapi tekanan otak sebagai seorang mahasiswa.... dengan asgnment nya.... dengan pensyarah nya... dengan kafeterianya...hahaha.... semua ni akan memberi tekanan terhadap diriku yang lemah ni...eeuuuwwww...geli lak aq..haha..

tp aq tak kisah sangat semua tu.....yang aq kisah nya adalah rsult exam.... aq masih tak tahu macam mana lagi rslt aq....ada yg gagal ke.... 4flat ke hahah.... aq ni jenis yang tak kisah rsult aq cemerlang or tak.... yang penting aq lulus semua subjek dah la.......hehe

perancangan awal semasa cuti:

1st aq ingat nak kerja kat shell... jadi casher ke.... leh gak dapat income masa cuti ni...tapi semua tu angan2 belaka...... alik2 aq dipanggil oleh kementrian belia & sukan (KBS) untuk hidup kan balik persatuan belia yang aq pernah tubuhkan dulu pada tahun 2008 (aq pengerusi kelab yg pemalas haha).... aq gak dipanggil oleh kelab2 belia yg lain untuk bergabung dengan mereka dan menubuhkan MAYC kwasan aq
perwakilan belia negeri sembilan
.... ada la sedikit program yang dapat dilaksanakan masa cuti ni (karnival sukan)..... so sepanjang cuti ni...kerja aq meeting....meeting dan terus meeting.....hehehe.... (tak kisah la yang penting bila meeting ada makan2..tu yang best!! walahh!!)

bila semua program da selesai... aq da takda kerja.... so duduk jela kat rumah... makan, tido, dota, movie, makan, tido, dota, movie, ....giler pemalas aq nih!!! tapi yang pelik...tak gemuk2 gak aq ni....eermmmmm....hehehehehe.....

so sekarang aq membilang hari jela dan kemas2 barang untuk pulang ke kolej...hehe... semoga kawan2 ku yang berada diluar sana dalam kedaan sihat sejahtera.. tu jela... aq doakan kawan2 yang nak pulang ke kolej nanti semoga selamat sampai ke destinasi....amin~ ^..^

Wednesday, November 2, 2011

selamat hari raya aidiladha :)

selamat hari raya.....n selamat menghadapi musim peperiksaan akhir semester pada rakan2..... buat yang terbaikk!! jangan menghampakan orang tua kita.... gembirakan hati mereka dengan  mempamerkan kecemerlangan kita!! insya Allah.... jangan stdy hard sgt...tapi stdy smart ok!! gud luck..chaiyoorkkkk!! tu je la...salam.. 

Saturday, October 29, 2011

hatimu milikku :)


Pernahkah engkau hargai
Cintaku yang sejati
Pernahkah engkau mengerti
Akan diriku ini
Betapa hebatnya cintamu
Memberiku sejuta pilu
Betapa agungnya asmaramu
Membuatku terpaku
[*]
Di sisimu aku terdiam seribu bahasa
Di hatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan
Ku cinta padamu
[**]
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa batas degupan jantungku
Mungkinkah hatimu milikku jua
Ku sayang padamu
Kan kuabadikan dikau
Suatu kenangan yang manis
Yang tak mungkin aku lupa
Untuk selamanya
Kan kucoretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Dapat jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini
Ulang [*][**]
Bagai bahtera yang dilanda badai
Gelora cintamu
Mengoncang jiwaku
Berombak mencari
Daratan yang damai
Ohhh cintaku
Ulang [*][**]
Aku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Dalam hidupku ini

suka sangat dgn lagu ni :) best2!!

Tuesday, September 6, 2011

eeeuuuwww...

hola....ooowhhhhh...lama gak aq tak update blog aq nih.....hehe...maklumlah.... orang BUSY memanjang..... nak menulis pun jarang....
 hari ini....dew la masa sikit untuk aq menulis lam blog aq yang tercinta ni...hehe :)....cerita hari ini..... aq pergi ke sekolah dan akan berada di sekolah selama SEMINGGU untuk menjalani Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS)...... al-maklum lah,..... bakal cikgu.... PBS ni salah satu kewajipan kepada mereka yang bakal bergelar CIKGU...huhu.....

        kalau korang nak tahu.....bukan senang untuk menjaga budak2 yang dalam lingkungan umur 7-9 tahun..... kalau mentaliti tak kuat....leh jadi giler kot..hehe.... semalam aq masuk kelas murid darjah dua..... ya Allah....nakal sungguh.... berlari sana...berlari sini.... nak kata main kejar2 tak jugak.... tak reti duduk diam.... aq yang terlalu baik hati ini...hanya mampu tersenyum melihat telatah mereka...dan teringat lak zaman kanak-kanak aq yang lepas..... lawak dan comel jer :) hehe....

semasa berada dalam kelas...... aq buat satu aktiviti untuk menarik perhatian murid2 ni..... aq buat aktiviti nyanyian.....  wooooooo..... respon budak2 ni sangat memberangsangkan.... semangat sungguh dak2 nih... sampai semua datang kearah aq yang berdiri sorang2 kat hadapan kelas ni menyanyi nga aq sekali...... aq pun hanya mampu tersenyum...comelll jer.... hehe....

hari ni pula....aq g wat pemerhatian terhadap Mentor aq..... tengok macam mana cara mengajar.... memberi penerangan kepada murid2 dalam kelas... aq suka cara mentor aq mengajar...sangat menarik.... kerana penerangannya yang sangat detail dan murid faham apa yang dia sampaikan..... bila aq tengok cara cikgu tuh....aq tanya pada diri sendiri...layakkah aq jadi cikgu ni????hehehe woooo....rasanya aq masih belum layak lagi.... tapi xpe.... melalui PBS inilah.... aq perlu mengambil kesempatan untuk belajar teknik2 untuk mengajar dengan lebih berkesan lagi....insya Allah..... mudah-mudahan aq berjaya menjadi guru yang berkualiti pada masa akan datang....amin :)

Sunday, August 14, 2011

saja-saja :)

Apa yg akan kita buat kalau cinta pada seseorang???

Pada aq....apabila kita menyintai seseorang, 
1. kita akan selalu mendoakan dia walaupun dia tiada disisi.....
2. kita selalu menatap gambar wajah si dia....
3. selalu berangan2 / xsedar diri / angau
4. kita akan selalu hendak mendampingi dirinya/ bersama dengannya disaat dia senang mahupun di saat dia susah....
5. kita akan selalu ucapkan ' I LOVE YOU" pada dia......
6. kita akan selalu memberikan hadiah kepada si dia....
7. bila dia tiada disisi kita akan selalu merindui dirinya...
8. kita akan menjadi seorang yg terlalu mengambil berat / selalu risaukan keselamatan si dia apabila si dia tiada di sisi....

itu adalah cara aq apabila aq mencintai seseorang........

Namun..... dalam percintaan..... pasti ada suka dan duka.... apabila kita berpisah kerana dipermainkan...... KITA janganlah terlalu sedih sehingga boleh memudaratkan diri..... kita perlu muhasabahkan diri.... mungkin ada hikmah disebalik apa yg berlaku.... dan mungkin juga Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, oleh itu, kita harus mengerti bagaimana untuk berterima kasih atas kurnia tersebut.

Aq tahu dan aq menggerti macam mana sakitnya rasa apabila kita mencintai seseorang yang tidak mencintai kita.... namun....apa daya kita... kerana cinta tidak boleh dipaksa......

kata orang..... cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat. kerana cinta telah menguasai kita.....

Tidak salah kalau kita jatuh cinta pada seseorang...... kerana cinta itu adalah fitrah insani.... setiap manusia memiliki perasaan sayang dalam diri mereka.... 
tapi.....errmmmm memang bercinta itu mudah, untuk dicintai pun juga mudah...... tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itu adalah sukar.... kalau nak bercinta itu...pandai-pandailah... janganlah sampai melukakan diri sendiri :)
    
Untuk peringatan kepada mereka yang bercinta/xpernah bercinta/pernah bercinta....                                           
 Janganlah kita simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kita terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya...... tu jelah.... salam ^_^

Friday, August 12, 2011

kenangan tinggal kenangan,,,,

Cerita dari zaman sekolah...... aq seorang yang sangat ego dan ceria..... nakal tak reti duduk diam..... aq selalu jadikan kawan2 aq sebagai bahan untuk bergurau...sampai ada yang menangis la bila aq jadikn dia bahan....hahahah jahat giler lah...ehehe... tapi kadang-kadang aq pulak yang terkena, aq lak yang dijadikan bahan untuk bergurau didalam kelas. kalau dalam kelas dew 30org.... 1 lawan 30?? mesti lah 1 tu kalahkn?? so yang 1 tu aq lah orang nye hehehe :) rindu sangat2 masa zaman sekolah....

Soal cinta pulak..... aq tak pernah kenal apa itu cinta sejak dari zaman sekolah.... kalau nak katakan aq ni takde perasaan kat perempuan, xdelah sampai macam tuh...tipu lah kalau aq xde perasaan kat perempuan langsung sebab aq ni pun manusia biasa..... sifat semulajadi minat pada perempuan tu tentu ada..... kalau takde tuh kira songsang dan xnormal lah heehehehe..... aq minat pada perempuan xdelah sampai nak KAPEL2.... berchenta sepenuh hati..... aq cuma berkawan jer.... sebab aq selalu ingat pesanan mak..... "pergi sekolah belajar.... jangan nak berCHENTA2!!" hehe..anak mak la kata kn...:P

Itu masa zaman sekolah.... tapi bila da abes skolah aq sambung belajar lak kt IPTA... aq mula teringin nak berCHENTA ni..... adoi.... sekali bertentang mata jer nga dak pmpuan tu aq terus jatuh cinta.... lemah giler aq ni...... so aq mula berKAPEL2 ni.... ni lah 1st time aq mula berkapel...... eermmmm kalau da masuk alam percintaan ni mesti ada suka dan duka..... yang sukanya bila kapel2 ni henset tak penah terlepas daripada tangan.... mesej selalu masuk....kira xbosan la...seronok sangat :) itu yang sukanya.... tapi yang dukanya camne lak??? ermmm yang duka xnak lah cerita.... hehee :) aq ni jenis yang mudah percayakan orang dan mudah timbul rasa sayang pada orang.... aq gak seorang yang sangat2 setia..... bila aq sayang orang... aq sanggup buat apa jer tuk orang tu tanpa pikirkan pasal aq.... bila aq sayang orang.... aq selalu risaukan dan rindukan orang tuh..... itulah aq.....aq yang terlalu sayangkan cinta.... tapi bila berlaku kedukaan pada diri... terasa menyesal lak bercinta dan berkapel ni..... ermmmmm.....

   Dahulunya masa zaman skolah... bertahun2 aq single...... dan kini  aq kembil single balik hehehe..... dah setahun lebih kot aq single..... aq xmenyesal bila aq kembali single....malah aq bersyukur sangat2 kerana dapat menjauhkan diri daripada terus terjebak dengan maksiat..... kalau nak bercinta pun biarlah aq bercinta dengan keluarga aq jelah hehehehe..... :) kalau dalam kelas.... bialah aq bercinta dengan pensil, pen, pembaris, pemadam, kertas kajang, laptop....................... kerana mereka xpernah melukakan aq.... mereka setia pada aq.... kalau nak mencari yang setia dan jujur seperti mereka dalam dunia ni.... sangat2 sukar..... kalaulah aq dapat putarkan balik masa silam aq....... aq nak buang kenangan masa cinta/ kapel2 aq tuh..... tapi apakan daya....aq xmampu... yang belalu biakan ia berlalu..... kenangan tinggallah kenangan.....

^_^

Saturday, August 6, 2011

Selamat menyambut ramdhan :)

    • SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK. 
      SEMOGA SELAMAT MENJALANKAN IBADAT PUASA &
       MENDAPAT KEBERKATAN DARI-NYA......

      JANGAN CURI2 ..... JANGAN KEJA ..... JANGAN BUAT ...... JANGAN ASIK ...... JANGAN ASIK BANYAK2 LA BERSABAR......

      MESTILAH SENTIASA
       .........


      BYE2..........
      SELAMAT MENJALANKAN IBADAH PUASAAAAAAAAA.

Friday, August 5, 2011

hapuskan memori cinta duka!!!

Setelah sekian lama memori terindahku bersama sidia yang ku simpan lam laptop aq....akhirnya berjaya jugak aq memberanikan diri menghapuskan semuanya tuh masuk lam recycle bin....hehehe..... pada mulanya agak sukar untuk aq melakukan sedemikian....namun dengan skongan dan dorongan kawan2..... aq menjadi lebih berani....huhu..... takpe lah.... kalau aq simpan or buang segala kenangan ngan sidia....bukannya sidia tuh nak peduli pun...huhu.... kadang2 pernah gak aq terfikir....mungkin inilah caranya untuk aq melupakan sidia tuh..... eermmmmm boleh jadi gak....sebab dah hampir seminggu aq deletekan semua memori bersama sidia tu.... aq macam da lupa macam mana rupa paras sidia tu..... mungkin ini adalah petanda yang baik....... moga2 aq akan terus melupakan sidia dan segala keperitan yang aq rasai....... bukan  aq taknak cari pengganti..... tapi sebenarnya apabila aq mencari pengganti demi untuk melupakan sidia, akan lebih menambahkan lagi masalah dalam hidupku...hehe...so baik aq single dan tambahkan lagi kenalan baru......hehe... dah..dah chow dulu salam :)


Thursday, August 4, 2011

lagi koleksi karyaku ^_^

         Assalamualaikum..... haha... dalam beberapa bulan ni....ni lah antara hasil karya yang dapat aq hasilkan ^_^..... kadang2 susah gak nak luangkan masa untuk menghasilkan karya2 terbaru.......

lukisan pertama ni aq tak ingat bila tarikhnya.....  tema binatang iaitu kuda zebra.... media yang digunakan ialah pen...... habis gak dakwat pen aq...tp tak kisah lah....yang penting aq puas!!!hehehe

ini pulak lukisan dinosaur..... aq cuma menggunakan media pensil..... agak comot sedikit....tapi aq paling suka dengan lukisan ni.... sebab sangat simple dan menarik...(bagi aq lah hehe)....

ni pun aq lukis dengan menggunakan pensil...... ni ala2 potret la...tapi tak tahu la jadi ke tak ni hehe :).... potret ni imej pasangan yang hangat berchenta...hehe.... lukisan ni pun agak comot sedikit... sebab pelukis potret ini sendiri pun comot orangnya ^_^







ok....yang ni sama sahaja dengan potret diatas.... cuma aq masukkan warna dengan menggunakan softpastel..... hehe macam tak jadi jer kn kn kn :)










eheemmm...hehe yang ni pulak aq baru sahaja mencuba melukis dalam komputer melalui software artrage dengan bantuan tablet kanvus.... menarik dan mudah.... seronok sangat apabila dapat menghasilkan karya ni ^_^











   Setakat ini jer antara karya yang sempat aq hasilkan..... insya Allah kalau ada masa terluang akan aq tambahkan lagi koleksi karya2 aq ni pada masa akan datang.... daaaa..... :)

Tuesday, August 2, 2011

aku = buta????

        Adakah aq ini buta??? buta dalam alam percintaan??? persoalan ini sering bermain di dalam fikiran..... tapi aq masih tidak tahu apa jawapannya.... aq bercinta dengan bayangan bekas kekasih aq, sedangkan ada ramai lagi bayangan wanita dihadapan aq..... aq setia pada orang yang tidak pernah pedulikan aq, sedangkan ada  lagi yang mahu mengambil berat tetang diriku..... aq masih menunggu pada yang tak sudi, sedangkan ada yang sudi menjemputku....

Adakah aq ini buta??? aq hanya nampak pada yang satu... orang disekeliling aq tak perasan..... macam mana aq nak atasi masalah buta aq ini???? ohh...... Tuhan.... celikkan lah mataku....aq tidak sanggup untuk terus hidup di alam percintaan yang gelap gelita..... sinari aq dengar nur hidayah MU agar aq berjaya mencari jalan keluar dalam masalah ini....amin...

Saturday, July 30, 2011

cintaku hanya untuk mu....

Assalamualaikum.......

CINTA..... cinta tu apa sebenarnye??

kenapa kita perlukan CINTA???

dan apa pula maksud CINTA itu BUTA???

persoalan ni akan terjawab sekirannya anda seorang penCINTA.... ^_^

Pada hari ini kita terlalu mengAGUNGkan cinta kita terhadap wanita (bagi lelaki) dan cinta pada lelaki (bagi wanita)..... sedangkan cinta yang utama dan patut di utamakan ialah pada pencipta kita, Allah S.W.T....
kemudian diikuti cinta pada kekasih Allah iaitu Nabi Muhammad S.A.W....

kalau kita utamakan cinta kepada Allah dan cinta kepada Rasulullah...... insya Allah.... kita akan bahagia selalu.....

cinta pada manusia..... ermmmm bak kata orang..... cinta pada bunga.... bunga akan layu..... cinta pada manusia...manusia akan PERGI..... kerana setiap yang bernyawa tetap akan mati akhirnya....

walaubagaimana pun....manusia tetap memerlukan cinta terhadap manusia itu sendiri....kerana.... cinta adalah pelengkap dalam kehidupan.......

CINTA tak mengenal siapa....
perasaan CINTA tetap akan timbul walaupun orang itu cacat dan sebagainya.....
CINTA adakalanya datang secara tiba2 dan adakalanya CINTA itu dicari.....
CINTA juga adakalanya membahagiakan dan adakalanya menderitakan.....

kepada penCINTA..... CINTAlah dengan sepenuh hati..... carilah cinta yang utama iaitu cinta pada Allah dan Rasulullah.... insya Allah anda akan mendapat kebahagian di dunia mahupun di akhirat..... ^_^

Wednesday, July 27, 2011

sakit lutut =..="

adoooiiii..... tiap2 kali aq terlebih aktif bersukan..... lutut aq mesti sakit..... masalah ni da lme aq alami sejak 2tahun yang lepas......
Aq tak tahu apa sebenarnya punca sakit lutut aq ni.......... tapi kadang2 aq pernah terfikir...mungkin kesan daripada kemalangan yang pernah aku alami dahulu???errrmmmm mungkin.... sebab dahulu aq sering mengalami kemalangan jalan raya ( motosikal)... pernah sekali, kira remuk jugak la motor sebab kemalangan...... tapi aq tak pernah ambil peduli tentang keadaan aq secara menyeluruh.... pergi jumpa doktor ker.... buat x-ray ker...

Mak aq pun selalu ingatkan aq untuk pergi jumpa doktor.....cuma aq ni jer yang malas....sebab perkara yang paling aq benci ialah jumpa DOKTOR.....hehe...

errrmmmmm...... sakit pada bahagian lutut ni teramat lah perit....cuma tuhan je yang tahu pe yang aq rasa..... tapi salah aq jugak sebab xnak pergi jumpa doktor...... dewww tak cara lain selain jumpa dengan doktor????hahahaha....

Aq suka bersukan..... dan aq juga sayangkan kaki aq...sebab nak guna lama kaki ni........ insya Allah.... satu hari nanti pintu hati aq akan terbuka untuk pergi berjumpa dengan doktor...hahaahha....

kepada anda semua....jagalah kaki anda....... kerana ia anugerah Tuhan yang xternilai.............. da.... :)

Monday, June 27, 2011

Tak tahu nak bagi tajuk apa...huhu ^_^

Assalamualaikum......

hari ini 27/6/2011....... aq tak tahu kenapa tiba2 aq rasa teringin sangat nak melukis poster wajah seorang perempuan yang bertudung cantik manis ni....... walaupun wajah yg dilukiskan tidak seiras dengan yang realiti punya.... namun lukisan ini tetap dihasilkan bercirikan rupa paras si dia.....

wanita ini.............adalah wanita pertama yg berjaya menambat hatiku....... wanita pertama yg berjaya menjatuhkn egoku...... wanita pertama yg aq cintai sepenuh hati....dan juga wanita pertama yg paling bermakna dalam hidup ku.......

namun persoalannya...... adakah aq layak memiliki dirinya????...... dia umpama bidadari dari syurga....aq cuma insan biasa yg menagih cinta darinya....... percintaanku diuji dengan pelbagai cubaan dan dugaan.......... aq gagal mempertahankan cinta suci aq ni daripada terus subur sehingga ke akhir hayat.......... kesedihan dalam hati, tak ada siapa pun peduli....... aq sayangkan bidadariku dengan seikhlas hatiku.......... tapi apakn daya..... aq tidak mampu menghalang takdir yang telah ditetapkan oleh Tuhan...... aq manusia yang hanya mmpu merancang....ttpi tuhan yang menentukan.......

tapi....kenapa aq tidak dpt selamatkan cinta aq ni daripada dihanyutkan oleh ombak yang deras???? salahkah diriku kerana  mmpunyai perasaan cinta????? kenapa??? kenapa??? mungkin aq terlalu lemah untuk semua ini...... dan akibatnya.....cinta aq terkorban akhirnya.......

aq manusia biasa.....aq perlukan cinta....... aq tdk boleh hidup bersendirian sampai bila2..... aq perlukan kasih syg seorang insan yang bergelar wanita......

wahai bidadariku..... mengapakah kau pergi dari hidupku.....kau pergi disaat aq memerlukan mu...... belum sempat aq curahkan rasa cinta dan kasihku......kau telah pergi...kau pergi dan takkan kembali.....

wahai bidadariku.....seandainya kau sendirian........aq disini sentiasa menanti dirimu...... tetap menanti selagi diri ini masih bernafas....... namun.... andainya aq pergi dulu....... kau kenangi la sejarah cinta kita dulu.........dan kau simpankan la cintaku didalam dadamu... padaku..... kau teristimewa...... dan namamu terpahat dihatiku.....kau lah kekasihku..........

sob...sob,,,sob,....

Wednesday, June 22, 2011

adooiii.... ^_^"

hai....salam...

Aq baru shj start kuliah selepas 3minggu bercuti...... sebelum start semester baru..... aq risau sangat.... sebab takut kalau dapat result yang teruk..... tapi alhamdulillah.... aq berjaya dapat rsult yang baik walaupun tak dapat 4flat...hehe.... syukur sangat....

Disini aq nak cerita la sikit pasal perjalanan kehidupan aq sejak pulang  ke kampus hampir seminggu yang lepas setelah soronok bercuti......:)

1st day hari ahad aq blik la macam biasa pukul 12.30 bertolak daripada rumah......dengan menaiki motor honda EX5 kesayangan...hehe....
lepas tu....selesai pengurusan asrama..... aq nak pulangkan kunci bilik stor dekat pejabat.... tapi tanpa diduga.... ya Allah....aq terserempak dgn perempuan yang pernah aq sayang dulu..... mungkin dia nak wat urusan asrama disitu..... woooooo aq terkejut gak.... lantas lidah ku kelu...tak tahu nak buat apa.......hehe
 aq pun buat2 la macam tak nampak.... ermmmm mungkin orang cakap aq ni sombong..... tapi nak buat macam mana.... situasi hari tu teramat sukar bagi diriku....huhu.... aq pun tak sangka lak dia orang yang pertama aq jmpa dikampus tu....ya Allah.... adoiiii......huhu^_^"

hari seterusnya..... masuk kelas.... dapat la jadual untuk semester baru ni..... woooooo lagi gempak.... dengan pengurusan jadual kelas yang agak banyak dan memenatkan.... dengan tambahan subjek yang aq tak berapa suka....huhuhu...tapi takpe la...ilmu punya pasal aq sanggup terima... :)

lepas tu dew la sorang lec ni..... cakap pasal rslt ktorang...... aq tak kisah la dia nak perli ke kata rslt ktorang ni teruk2...( untuk subjek lec tu jela) tp yang paling aq tak berkenan....siap dew bawak salinan kertas jawapan esei yang rendah markahnya....pastu lec tu pun bacakan esei dak tuh.... wooooo memang aq tak berkenan dengan pew yang lec tu buat.... tp nak buat macam mana...aq ni cuma pelajar je....so... kena la ikutkn jer... ermmm

hari ni pulak tiba2 aq dikejutkan untuk hadirkan diri membuat latihan ( main caklempong) di studio.... kata pengurus kumpulan aq tu " kita kena buat show esok pukul 2.30 ptg.... kita main 2 lagu yer " adoooiii.... aq da la tak berapa ingat lagu2 ni....tpi nasib baik la cuma 2 lagu jer yang nak dimainkan..... nak taknak kena la semangat untuk jaga nama baik kumpulan muzik aq tuh...hehe.... insya Allah.. moga2 persembahan aq esok berjalan dengan lancar dan jayanya...amin....


hampir seminggu aq berada di tempat aq sambung belajar ni..... macam2 perkara berlaku....ada yang pelik... mengejutkan dan macam2 lagi la...... cuma kita shaja yang perlu bersedia sepanjang masa untuk menghadapi segala perkara, masalah dan ujian yang bakal kita hadapi sepanjang menjalani kehidupan ni.... moga2 kita akan berjaya......

Wednesday, June 15, 2011

Pernahkah Kita Melukai Orang???

Assalamualaikum....

Pernahkah kita terfikir yg kita pernah menyakiti org lain?? tipu la kalau tak pernah.... mesti pernah punya... sebab biasa la manusia ni tidak lari daripada membuat kesilapan..... tp bila kita melukai seseorang itu... adakah kita segera meminta maaf kepadanya??? jarang sekali.... seharusnya kita perlu segera meminta maaf jika kita menyakiti orang supaya dapat mengeratkn kembali persahabatan kita.... 

Apabila dalam persahabatan..... kita tidak tahu cara mereka dari segi bersosial..... mungkin kawan-kawan kita datang dari pelbagai tempat yang berbeza.... kadang-kadang ada yang tak boleh terima gurauan kita dan ada juga yang boleh terima..... so, maknanya.. kita kena pandai bergurau....

Aku ni jenis yang suka bergurau.... sehari bila aku tak bergurau aku akan rasa pelik dan sunyi....... kawan-kawan lama aku yg dekat kampung semuanya dah kenal dengan aku..... so, diorang boleh la terima dengan gurauan aku........ tapi itu bila ditempat aku.... tempat dimana aku membesar dan mengenal dunia..... tapi macam mana bila diluar??? bila ditempat orang??? adakah orang disana akan menerima cara gurauan aku ni??? errrmmmmmm.......... susah nak cakap.... kadang-kadang bila aku ditempat orang aku terpaksa menyakitkan diri sendiri untuk kebahagian orang2 kat sini..... aku susah nak bergurau senda kat tempat aku sambung belajar ni..... aku rasa sunyi.... jadi disebabkn tu aku tak sabar je nak balik kampung bila hujung minggu.... untuk lepaskn tension dengan kawan2 lama yang lebih memahami aku.....


Ramai sangat orang yang pernah aku sakiti hatinya..... macam mak dan ayah,... adik beradik.... kawan2 dan juga Girlfriend... aku sayangkan keluarga aku..... kepada mak ayah, abang, kakak dan adik... hamba minta maaf sangat2 yer...kira 0-0 la yer hhehee......
Nak cerita pasal GF......errrmmmmm dulu pernah ada lah.... tapi sekarang aku bergerak solo haha.... so kira nak cerita pasal ex-GF la...hikhik..... woooooo,,... rasa-rasanya, orang yang paling banyak aku sakitikan hatinya adalah ex-gf aku tu...... kesian kat dia..... errmmmmm awk2 saya mintak maaf yer dari hujung rambut hingga hujung kaki..... dan saya doakn awak bahagia selalu :)

Aku nasihatkan la... apabila kita telah menyakitkan hati seseorang tu cepat2 lah pergi minta maaf....... kalau tak ermmmmmm tak hidup tenang la jawabnyer.... asyik duk terpikir dengan kesilapan kita tu.... kan menyusahkan jer gitu??? so baik pergi minta maaf cepat :)

kepada mereka yang mengenali diri ini........ aku ingin meminta maaf diatas segala salah silap diri ini yang lemah dan hina ini..... moga-moga anda semua dapat menerima dan memaafkan aku..... sedangkan Tuhan mengampuni hamba-hambanya....ini kan pula kita sebagai manusia....:)

senyum sokmo.... salam :)

Wednesday, June 1, 2011

kenangan Raya tahun 2010

video
meria betul bila bersama keluarga :D

KU INGIN KAMU

Ku Ingin Kamu - Romance

Demi semua yang aku jalani bersamamu
Kuingin kau jadi milikku
Kuingin kau disampingku

Tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dalam hatiku

ref:
Kuingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia disini
Menemani…

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Back to ref

Di setiap arung gerak
Tersimpan di hati kecilku
Bahwa dirimu terindah untukku

Back to ref

ref2:

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernapas
Selama Tuhan masih mengijinkan
Kuingin selalu menjagamu

Back to ref2 [3x]

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernapas

need you
   suke sgt dgn lagu ni ^__^    bler dengar lagu ni.... aq asyik terigatkn ex-GF aq..... ermmmm bahagia sgt bler nga diew..... tp nak buat mcm mne... kita hanya mmpu merancang...tp tuhan yang menentukan semuanya...   mungkin xde jodoh huhuh... hidup mesti dteruskan.. walaupun berstatus single...tp smpy biler nk single tu???? haha...entah la... ^_^ slmt menikmati lagu ni.....da.........

Tuesday, May 31, 2011

koleksi karya ku :)

     aq ske brkarya.... lebih2 lg lam bidang lukisan.. nak ikutkan mmg da byk aq hasilkan lukisan...tp xthu mne ltaknya...n dew yg hilang... tp xpela.... skurang-kurangnya aq masih lg dew smpn karya2 kesayang daku ini :) aq melukis bler ada masa terluang jerr..... tp kadang2 aq skit hati gak..... yela biler mse kita tgh free je...mood nk melukis ni xde lak.... adoiiii.... byk la lukisan yg xmnjdi klu aq xde mood nk melukis mse tu..... so drpd aq duk mmbazirkn kertas lukisan nga warna2 yg aq gne...beh bek aq tido...xpun g makan...haha :D

aq  ni bukan pelukis prfssional... tp bse2 jer hehe...
antara lukisan/karya yg aq hasilkan....

cme sketch jer... gne pensil.... mse ni dlm klas...ble da bosan dgr lec brleter  kt dpn...smbl2 tu aq pun lukis pic ni :)

ni aq lukis imej pokok pisang.... gne pen lukis.... mse ni ktorg kne kluar drpd kelas n lukis pe yg kiter nmpk.... so aq trnmpk la skumpulan pokok pisang ni hehee...










yg ni pun sme... kene kua dru kelas pstu kne lukis.... aq sbb mlas nk jln jauh2.... amek yg dpan mata sudah...jnji ciap haha 3;)
















imej akar yg dew pd pkok ni buat aq tertrik utk melukisnye... mse ni, slgi xciap rse mcm xpuas..hehe alhamdulillah smpat gak ciap.... aq gne media pen....


aq suke ayam.... so byk gak la karya aq bertemakn ayam...hehe....
ni adalah sketch utk ayam serama.... gne pensil shj :)


yg aq lkis muka kwn aq yg duk sblh aq.... pnyer la ngntok dlm kelas...so dgn melukis la ubt aq utk hilang kn rse ngntok...hehe maaf ye lec ku :)


kalau xsilap aq....pic ni mse aq tgh bljr sketching drpd buku yg aq pnjm drpd perpustakaan.... tema rusa :D


pic ni dhasilkan smsa aq g lawatn smbil bljar hahaah kt melaka.... lukisan ni comot sikit.... tp tlah dperbaiki yg baru :)


ni lah hasil yg baru.... nmpk lebih kemas.... dan teratur... pun gne pensil jer....



ni adalah lukisan rumah melaka di taman mini malaysia di melaka.... media pen...




yg ni aq xthu aq lukis umh ape hehehe...
pun gne media pen... habis dakwat pen aq mse mnghsilkan lukisan ni....


haha...yg ni lawak cikit.... bru bljar gne soft pastel............ muke org pun kelihatan sombong dan bongkak!! haha...lawak giler aq tgk pic ni...hikhik...




yg ni tema burung hantu... malas nk lukis sme...juz amek dri kepala burung ni jer... media soft pastel...









yg ni lak 1st tme aq gne media akrilik..... xthu la jd ke tdk ni...huhu...





mse ni aq bljr mencetak mggunakan papan lino... mmg menarik...dan ini la hasilnyer... kepala harimau yg garang!!! grrrr...





tema harimau belang... menggunakan media warna air... mse ni pun aq tgh nk bljr cmpur2 kaler... mklum lah bdk bru bljar...







byk bhn/ altn utk melukis... aq pling ske gnekn pen jer... sbb bg aq lebih mudah dan menarik btul x??? hehe nk katakn aq pndai sgt mlukis pun xde la sgt... tp ni la hasil usaha aq... mmksa diri utk terus melukis dan melukis... insya Allah dgn berkat kesungguhan aq ni dpt mningkatkan lagi skil melukis aq ni....

k stkt ni jelah.... yg lain t aq akn kongsi kn pd mse yg akn dtg cehhh hehe...k salam...