There was an error in this gadget
Enjoy Yr Life.... TERIMA KASIH KERANA MENGUNJUNG BLOG SAYA :)......

Saturday, July 30, 2011

cintaku hanya untuk mu....

Assalamualaikum.......

CINTA..... cinta tu apa sebenarnye??

kenapa kita perlukan CINTA???

dan apa pula maksud CINTA itu BUTA???

persoalan ni akan terjawab sekirannya anda seorang penCINTA.... ^_^

Pada hari ini kita terlalu mengAGUNGkan cinta kita terhadap wanita (bagi lelaki) dan cinta pada lelaki (bagi wanita)..... sedangkan cinta yang utama dan patut di utamakan ialah pada pencipta kita, Allah S.W.T....
kemudian diikuti cinta pada kekasih Allah iaitu Nabi Muhammad S.A.W....

kalau kita utamakan cinta kepada Allah dan cinta kepada Rasulullah...... insya Allah.... kita akan bahagia selalu.....

cinta pada manusia..... ermmmm bak kata orang..... cinta pada bunga.... bunga akan layu..... cinta pada manusia...manusia akan PERGI..... kerana setiap yang bernyawa tetap akan mati akhirnya....

walaubagaimana pun....manusia tetap memerlukan cinta terhadap manusia itu sendiri....kerana.... cinta adalah pelengkap dalam kehidupan.......

CINTA tak mengenal siapa....
perasaan CINTA tetap akan timbul walaupun orang itu cacat dan sebagainya.....
CINTA adakalanya datang secara tiba2 dan adakalanya CINTA itu dicari.....
CINTA juga adakalanya membahagiakan dan adakalanya menderitakan.....

kepada penCINTA..... CINTAlah dengan sepenuh hati..... carilah cinta yang utama iaitu cinta pada Allah dan Rasulullah.... insya Allah anda akan mendapat kebahagian di dunia mahupun di akhirat..... ^_^

Wednesday, July 27, 2011

sakit lutut =..="

adoooiiii..... tiap2 kali aq terlebih aktif bersukan..... lutut aq mesti sakit..... masalah ni da lme aq alami sejak 2tahun yang lepas......
Aq tak tahu apa sebenarnya punca sakit lutut aq ni.......... tapi kadang2 aq pernah terfikir...mungkin kesan daripada kemalangan yang pernah aku alami dahulu???errrmmmm mungkin.... sebab dahulu aq sering mengalami kemalangan jalan raya ( motosikal)... pernah sekali, kira remuk jugak la motor sebab kemalangan...... tapi aq tak pernah ambil peduli tentang keadaan aq secara menyeluruh.... pergi jumpa doktor ker.... buat x-ray ker...

Mak aq pun selalu ingatkan aq untuk pergi jumpa doktor.....cuma aq ni jer yang malas....sebab perkara yang paling aq benci ialah jumpa DOKTOR.....hehe...

errrmmmmm...... sakit pada bahagian lutut ni teramat lah perit....cuma tuhan je yang tahu pe yang aq rasa..... tapi salah aq jugak sebab xnak pergi jumpa doktor...... dewww tak cara lain selain jumpa dengan doktor????hahahaha....

Aq suka bersukan..... dan aq juga sayangkan kaki aq...sebab nak guna lama kaki ni........ insya Allah.... satu hari nanti pintu hati aq akan terbuka untuk pergi berjumpa dengan doktor...hahaahha....

kepada anda semua....jagalah kaki anda....... kerana ia anugerah Tuhan yang xternilai.............. da.... :)